torsdag 13 november 2008

utmanad

ja, nu var det alldeles för länge sen som familjen blohm/westerberg skickade en utmaning till mig.. det känns som att jag har svarat på den förut men jag är så knepig så jag har hur mycket som helst att avslöja om mig själv ;) utmaningen går ut på att berätta 7 saker om sig själv, både alldagliga och knäppa.

1. jag älskar böcker och känner mig helt vilsen om jag inte har en bok att läsa för tillfället. jag gillar att läsa det mesta från ryska pjäser till romaner som säljs på pressbyrån. dock har jag har lite svårt för de flesta deckare och roliga böcker i stil med
arto paasilinna. givetvis så älskar jag även bokaffärer och kan gå runt där inne i timmar, fastna för omslag, läsa lite på baksidor, bläddra lite, läsa lite och lukta lite på böckerna ;) tyvärr (?) får jag oftast gå ensam i bokaffärer eftersom de flesta brukar tröttna på att vänta på mig..

2. jag har extrem fobi för att kräkas, en fobi som ibland kontrollerar mitt liv. så om ni är magsjuka någon gång så ses vi om ett par månader! ;)

3. jag har jättesvårt för att somna och sova.. kanske hänger det samman med att jag funderar för mycket? ;) jag kan inte sova ifall jag inte har täcket uppdraget till öronen och jag kan inte sova ifall noah inte ligger i sängen. ifall noah vaknar under natten så vaknar jag samma sekund - går han ner på golvet så tvingar jag upp honom i sängen igen så att vi kan somna om igen. tur att noah har insett detta och oftast ligger som en liten boll i mina knäveck eller tätt intill rygg-mot-rygg!

4. när jag blir väldigt nervös så får jag jätteont i 3-4 fingrar. det har varit så i flera år och jag vet inte vad det beror på men det gör så ont att jag inte kan hålla i en penna eller liknande.

5. jag har nog knepiga matvanor enligt många och jag kan utan problem äta samma sak till lunch 3 veckor i sträck bara det är gott.

6. internetberoende. finns det något mer att säga om det? det finns nog inget värre än när internet inte fungerar här hemma, jag vaggar runt i lägenheten som en galning och svär över comhem och blir så lättad när internet sätter igång igen så att jag kan surfa på boksidor, kolla mina tusentals bloggar jag läser, kolla olika hundforum, mailen osv.. en bra värld är en värld med ständigt fungerande internet! ;)

7. mina fötter är olika stora vilket är väldigt problematiskt när jag ska köpa skor eftersom de egentligen behöver olika stora storlek för att det ska vara skönast. jag skulle ansöka om bidrag från något ställe för att kunna köpa en högersko i en storlek och en vänstersko men jag orkade inte ta tag i det så jag får gå med för stora/för små skor beroende på vilken fot man frågar ;)

känns som att de flesta har blivit utmanade (så blir det när man är lite seg med att svara...) men alla som vill får givetvis ta med sig utmaningen och själva svara på den! :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

en del likheter... :) det där med lunch (fast det gäller inte bara lunch) stämmer här med, fastnar ofta för saker i perioder och då tjatar jag ut dom, enligt niklas. ;) internetberoende är jag med...och vaknar på tok för lätt tyvärr.

Anonym sa...

Haha, jag är precis likadan när det gäller sängen! Tänker på tok för mycket när jag ska sova och så går det inte..... Och hundarna måste ligga i sängen, annars går det inte heller! Älskar också böcker och är knepig med maten! och så har vi ju likadana hundar också :D

Anonym sa...

naaw.. sötnoah!! Gulligt att han tar hand om dig så du får sova ordentligt :D Det är ju viktigt!! Kul med lite "knäppa fakta". Jag har nog inte gjort utmaningen men jag vet inte om jag orkar heller ;) kanske kanske...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Pia sa...

Ryska pjäser kan det va nåt ;) Kul att få veta lite mer om dig Jag fick oxå utmaningen av Emelie Men än har jag inte kommit på 7 saker Men den där om att inte kunna sova utan hundar stämmer in på mig med och den där med internet fast vi har Telia ...Trevlig helg

Anonym sa...

Kul med utmaningar! Den skall jag ta!

Anonym sa...

Kul att få reda på lite fakta om dig som person! Känner igen det där med bokaffärer... varför har folk så dåligt tålamod med dem - när det finns så mycket att läsa i/på? :)

Att somna har jag inga problem med, inte att sova heller - men att kliva upp på morgnarna (utan att snooza för länge)...