tisdag 18 november 2008

tisdag


noah spanar ut över borås


min bästa!

jag tror att jag har drabbats av vintersjukan, jag går runt och är trött i princip dygnet runt. synd att jag inte är en björn så att jag bara skulle kunna krypa ner under täcket och sova bort några månader. lego skulle nog inte ha någonting emot det.

lego haltar inte längre men han är fortfarande stel och när han haltar/haltat på det skadade benet så blir han alltid stel i ryggen också. vi fortsätter att ta det lite försiktigt och hoppas att det snart blir helt bra. det är hemskt att ha honom kopplad, det riktigt rycker i hela kroppen av otålighet när vi är ute och går.

noah har börjat gå med klövjeväska nästan alla promenader nu och han går så fint i kopplet, gosegubben! väskan är inte tungt packad utan det är bara mössor och vantar men han blir så nöjd och glad när han har fått i uppgift att bära våra saker, han går och viftar på svanstippen hela tiden och ibland gör han sina små glädjeskutt.

inte så rolig blogg kanske men november är ingen rolig månad ;)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att han inte haltar längre! kul med klövjeväska, Kasper brukar få gå med sin bland, fylld med två små vattenflaskor, måste skaffa ny bättre väska till honom den här är inte så bra...

Anonym sa...

nej november är skit! ;) är bilderna från rya? där...eh...en bit bort du vet. ;) vid ett stup? jag tycker alla bloggar är kul! har inte så stora krav. ;) vi tycker noah är väldigt duktig för övrigt, och han får gärna lära berit den där delen med att bli trött av att bära vantar. ;)

Sara & Zombie sa...

Jag håller med om att november suger, jag som har två håriga hundar har det väldigt grusigt inne och framför allt i sängen :D

Kul att höra att Noah går fint i koppel!

Kameran är jätterolig jag har svårt att inte pilla på den :D
och jag tror att bilden du såg har någon typ av illusion i sig för Ozzy är lika liten som han alltid varit, jag kallar honom min dvärghund för han är så liten.

Han hälsar för övrigt att du gärna får hälsa på honom igen, han tycker att du är kul! :P

Anonym sa...

Vilka jättefina bilder!! Avis på din kamera minsann! Jag har bara en pocketkamera från 2004 *haha*
Kul med väskan o att det funkar! Jag köpte ju en sån du har men jag har inte använt den så mycket.. Kanske skulle sätta igång med det igen! :)
November är för övrigt inte alls någon tråkig månad! Jag fyller ju år då och då får man äta obegränsat med tårta!! Det gäller även vänner på avstånd, dvs du har oxå tillstånd att äta obegränsat med tårta ;)
Tänk dessutom på alla mysiga ljus du kan tänka och mysa med i lägenheten samtidigt som du utövar hundträning inomhus! ;)
Vill du ha fler anledningar att november inte är dåligt? Ta ett skumbad och läs en bra bok! Eller ring en vän och snacka skit i flera timmar!
Jösses, jag kan hålla på hur länge som helst ;)
*krama*

Anonym sa...

Jag håller med! November är en pestmånad.. Fy va trist de är nu.. Men snart får vi ta fram alla julljus och då tycker jag de blir lite lättare.

Pia sa...

Vad fina bilder :D Jag håller oxå med om att man skulle gått i ide Klövjeväska har ju jag en ...Man skulle kanske ta och börja använda den Vantar orkar nog mina bära tror jag Ha en bra dag

Anonym sa...

November är mysig!
Varm äggtoddy, en god tegelstensroman, luddiga raggsockor på fötterna och en prickig hund som filt i soffan...
Den mörkaste och svartaste månaden av alla och det går åt kopiösa mängder av gulliga värmeljus. Man kan stanna inomhus med gott samvete och sova middag bara för att det är oväder ute! :)

Anonym sa...

Ja vad skönt att Lego ändå känner sig lite bättre nu.
Vad kul att Noah gillar att jobba med klövjeväskan. Vad har ni för någon? Kanske kan vara värt att skaffa en. Undrar hur Mio hade reagerat... *tänker* :)

Anonym sa...

Och bilderna är såklart jättefina!!!