onsdag 26 november 2008

handikappad på mer än ett sätt

eftersom lego inte får springa och inte promenera och inte blir trött av att träna konster så har jag tyckt att det har varit hopplöst att aktivera honom. det enda som fungerar är att använda nosen men eftersom han inte ens får gå i skogen på grund av att det är för kuperat så använder lego oftast synen ifall man gömmer godis inne. efterlyste lite tips på lättare nosaktiveringsövningar på forumet och fick världens bästa tips från strega - att göra honom blind! lego tvingas använda nosen och efter denna korta övning så blev han supertrött och somnade med en liten suck i en liten whippethög.

bilderna blev av någon anledning lite kapade i bloggen så de syns bäst om man klickar på dom istället! :)


sniff, sniff.. nu är jag nog godisen på spåret

kan detta vara något kanske..?

smaskens!

om jag slickar överallt på golvet så kan jag ju inte missa någon godis..

hallå godisar, vart är ni..? kom fram, kom fram!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tokbra övning. Jag funderar om mina hundar skulle acceptera strumpan lika bra som Lego bara *haha*

Anonym sa...

hysteriskt roligt! men jag har samma fundering som magdalena... ska se om vi kan hitta något stort nog och testa!

Anonym sa...

Kul att det fungerar! Hade mina funderingar innan jag föreslog det, om det verkligen är förenat med "att-vara-snäll-mot-husdjuren", men kom fram till att godisintresset borde övervinna ev. tveksamheter med att vara tillfälligt blind.
Guud, så söt han är när han fumlar fram i mörker! *hihi*

Anonym sa...

Så söt är han! Undrar faktiskt om jag ska prova på Poppen! En annan grej är ju kasta ut godiset i ett mörkt rum så slipper man strumpan?

Anonym sa...

Häftigt!

Elin sa...

Haha, nog för att jag såg när du fick tipset men jag trodde aldrig du skulle göra det :P Kul att det funkar!

Anonym sa...

Himla kul ide! Mina hundar skulle dock inte alls gilla det där med att bli blind.. :) Vi tar jennies ide.. mörkt rum.. Hehe!