måndag 24 november 2008

legos helg!

eftersom ni har fått se lite bilder från noahs helg i förra inlägget så är det ju inte mer än rättvist att ni nu får se bilder från legos helg i snön


dagen börjar med att man trycker i honom mediciner så att det onda i benet ska försvinna. jag hade tydligen missat när veterinären berättade att lego har en inflammation i benhinnorna. jag blir alltid så nervös hos veterinären så jag hör inte allt - tur att vi oftast är två på veterinärbesök! så jag kan förstå att stackaren har ont. till höger är den vanliga storleken på rimadyl-asken, som vi har fått efter operationer och liknande - den brukar aldrig ta slut. till vänster är legos gigantiska knarkburk som han äter från nu.


matte, matte, släpp ut mig från bilen!


lego gillar inte att titta in i kameran, den verkar vara lite läskig så det är alltid säkrast att titta åt ett annat håll..


leta lite godis i snön är kul!






som sagt, det där med att titta in i kameran är inte legos grej riktigt men han är världens sötaste för det! lego tyckte förövrigt inte att fota var det viktigaste för stunden, han stod och spejade in i skogen efter en räv han hade fått nos på.. kunde vi inte springa efter den istället?


finaste, finaste långnäsan


leta lite godis igen..
ni får förbereda er på enformiga bilder på lego ett tag framåt! ;)


hejdå godisskogen, nu går vi till bilen och åker hemåt!
(det högra bensnöret sitter så mycket längre upp för att legos högerben är så mycket mindre i muskelomkrets)


så här "kul" tycker lego att det är att åka bil..
efter att vi hade lämnat min bror på landvetter igår så fick lego åka i baksätet, då passade det minsann att ligga ner och vara tyst.. får se vem som vinner "bilkampen" - han eller vi ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja.. Noahs helg i snön såg ju onekligen roligare ut ;) Men tänk sen när Lego oxå får springa *weee*

Åh jisses sicken stor rimadylburk! Jag har (eller rättare sagt Zorro) haft en sån liten... ja jisses...

Vi fortsätter hålla tassar för lego! Kram på er alla!

Anonym sa...

Fina killen! har ett likadant täcke till Poppy, men hon får såna skavsår i armhålorna, synd då täcket verkligen är varmt

Anonym sa...

berit tycker det såg skönt ut med täcket, och hade nog gärna haft det nu...inne! ;) ja det var ju inte den minsta burken direkt...efter kastreringen fick vi 4 tabletter tror jag det var!
variationen av bilder känns igen, det blir lätt lite tråkigt när hunden inte får göra nåt. men jag tycker dom var fina trots koppel. ;)

Pia sa...

Stackars Lego som inte får rusa av sig Fy fanken vad han kommer att kuta sen när han blir frisk Vilken lycka :D Säger som de andra Vilken jätteburk

Anonym sa...

Han såg ut som han tyckte det var lite halvtråkigt att gå i kopplet.. Vi håller tunmmarna för att han snart få springa lös igen!