torsdag 4 december 2008

tröttisar!

usch vad trött jag är. sitter med det sista av hemtentan som ska in klockan 23.00 ikväll. jag ska bara försöka hitta på någonting som gör så att jag orkar hålla ögonen öppna så att jag kan läsa igenom den en sista gång. jag sitter och gäspar konstant och vill inget hellre än att gå och lägga mig under täcket och sova.

noah är också trött - han har lekt med yatzy och saga två dagar i rad så han är nöjd, ligger till höger i soffan och sover och smackar emellanåt. jag tycker att noah luktar så otroligt gott när han sover, gör era hundar det också eller är jag bara knäpp? lego luktar precis som vanligt när han sover men noah får en särskild sovdoft.

lego sover också för tillfället, annars så är han för det mesta ganska pigg och hysterisk hela tiden. drar som en galning i kopplet, snurrar runt, skäller, hittar på bus - tidigare idag så välte han den tomma tvättkorgen, kröp in i den och rullade runt med den samtidigt som han skällde av frustration. varken han eller vi gillar det här med koppel och vila.

aja, lika bra att återvända till tentan - när den är klar så ska jag sova och imorgon blir det julshopping i göteborg! får bara fundera på hur vi ska aktivera lego på förmiddagen så att han blir trött och kan vara själv ett tag på eftermiddagen sen. det är inte så lätt när han knappt får gå någonting, lilla pyret.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Poppy är urusel på att gå i koppel, tyvärr i alla lägen...... Skönt för Noah att leka av sig ordentligt när inte långnäsan får springa.

Pia sa...

10 min till sen e kl 23 Skönt eller hur ;)Fräck bild på svans och bakben

Anonym sa...

Lycka till med tentan! går nog bra ska du se! kul med julshopping, Lego får väl leka blindbock igen ;)

Anonym sa...

berit har också lukten! fast inte bara när hon sover, men kanske att det blir mer då? kändes väääldigt tydligt idag. min lilla parfymflaska! *sniff sniff* när ska ni till gbg? blir det problem kan lego vara hos oss, jag och berit är nog hemma. :) kom precis på att jag glömde utmaningen...men då har jag något att göra imorgon med. ;)

Anonym sa...

Mina hundar (båda två men framförallt Dizzy) har oxå en fantastisk sovlukt!! Det bästa som finns är att gosa in näsan i en nyvaken prick :D
Strumpövningen låter som en bra idé för Lego innan ni åker! fyll hela lägenheten med godis ;)

Anonym sa...

Hmm - jag trodde att det var något knas med min näsa när jag tyckte att Dixie luktar annorlunda när hon sover/precis har sovit... Skönt att höra att det är fler än jag som har knasnäsor då! :)
Ha en trevlig helg på er!

Anonym sa...

Inget kul att känna att ens hund är så frustrerad!De har ju en tendens att roa sig själva då med juh, på ett eller annat sätt.