onsdag 17 december 2008

mums, fynd utomhus!


till efterrätt idag fick noah och lego sparris. noah hittade någon "gott" ute på promenaden, jag hann inte riktigt se vad det var innan dammsugaren hade svalt det men jag såg att det var äckligt och så var det ben. lego tyckte att det såg väldigt spännande ut så han tog det som hängde från ena mungipan på noah. tur att de inte slåss om sakerna utan snällt delar med varandra. får hoppas att det inte blir några problem, vad det nu var de svalde... noahs redan dåliga mage kommer väl inte direkt bli bättre av det här. återigen har han en tarminflammation så det är gult, slemmigt bajs som kommer från noah och all näring åker ut direkt så han är konstant vrålhungrig. snälla tomten, kan jag få en hel mage till ena hunden och ett helt ben till andra hunden? tack!

lego går på rehab tisdag och torsdag, det känns inte som att han blir bättre tyvärr och så verkar det som att han har ont trots att han går på smärtstillande och knappt rör sig om dagarna. legos veterinär ska ringa upp mig, får se vad hon tycker om det hela.. jag tycker det känns väldigt konstigt och oerhört jobbigt att han är så dålig, sämre än någonsin känns det som. dessutom har han haltat på ena frambenet den här veckan vilket inte är helt ovanligt eftersom det lätt kan bli så när hundar går fel och felbelastar ryggen exempelvis. jag har tittat under foten för att försöka se om det var något annat men inte hittat något tills ikväll - klart som tusan lego haltar; han hade ett sår i trampdynan, en liten ficka typ och däri låg det ett gruskorn.

trots allt skit så har jag och noah haft en jättebra förmiddag! vi har träffat emelie och berit vilket var jättekul! :) jag hade med mig noahs leksak herr ekorre som berit tyckte väldigt mycket om, minst sagt! jag brukar tycka att mina hundar är smått hysteriska men jag måste säga att berit idag var snäppet värre... hon lekte och lekte och lekte och lekte och lekte och lekte och lekte lite till med herr ekorre. till sist så stod jag och emelie och tittade på berit, noah satt på mina fötter och vi var nog alla lite förundrade över hur otroligt roligt det kan vara att leka med en ekorre?! ;) jag är absolut inte van vid att ha den lugnaste hunden, hihi! tack för lekstunden - det var skönt för mig att tänka på något annat och det är skönt för samvetet att ha en trött hund när man är så låst hemma med lego större delen av dagen! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

noah åt det säkert bara för att få lite sparris med. ;) håller tummarna för att det kommer ut imorgon och att allt på vägen klarar sig bra!

tack själva! jag är inte van att ha den...eh...mest energiska hunden. ;) men känns bra att hon är glad och hittar sina intressen här i livet. hihi!
bara att säga till när ni har tid igen! och vi hoppas att herr ekorre njöt av sitt spa-bad. ;)

Anonym sa...

Visst är det underbart när de käkar skit ute. Mio hittade ju två små kycklingben nu på väg till jobbet. *muttrar*

Anonym sa...

finns det ingen ände på era hundbekymmer. Stackars er allihop, aldrig kunna koppla av och njuta helt. För ett tag sedan åt lilly upp en plastpåse med en macka i som någon så vänlig hade slängt i naturen, jösses! Dessutom ser man ju att hunden vet att dom inte ska sno för....JÄKLAR....så snabbt det åker ner. Är man inte precis bredvid har man inte en sucks chans att gräva ur eländet ur munnen på dem. Tack gud för Harry, han lämnar knappt sidan på mig utan går och tittar nästan hela tiden med sina små dyrkande blickar. Räcker med den prickiga dammsugaren..hehe. God Jul Jenny och Jonathan med fina hundarna.

Anonym sa...

Jag hoppas emelie har bilder! Stackars Lego, det måste vända snart!

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du får vad du önskar av tomten..:)
Jag har lärt peppar vad ordet "snusk" är.. När han hittar nåt äckel då säger jag nåt i stil med "Inte äta snusk", "sluta snuska dej".. Då tittar han på mej som om jag inte är klok.. Det kan jag ta bara han slutar med snusket.. :)