torsdag 18 december 2008

torsdag


jag har tappat lusten att fota för tillfället men mobilen har jag nästan alltid med mig så den är väl den som används mest just nu tyvärr. på förmiddagen var jag och noah ute i skogen och lekte "indianen" vilket innebär att jag springer och gömmer mig hela tiden, noah letar upp mig, jag jagar honom och så börjar vi om igen.. jag blir i alla fall trött av det! ;) det var väldigt blött ute i skogen och jag är inte lika duktig som noah att hoppa över bäckar så jag var rejält blöt om benen när jag kom hem, men kul hade vi båda två! han blir så glad när han får hitta på något där matte är lite knasig och springer runt i skogen, gosenoah!


innan jag och noah var ute i skogen så var jag iväg på rehab med legodego. sjukgymnasten tyckte att lego gick bra i alla fall, inte helt felfritt givetvis men det såg bättre ut nu än innan han började med sitt vattentraskande. synd bara att det går upp och ner hela tiden, ibland haltar han så mycket att han knappt orkar gå 15 minuter, ibland tycker han att det är läge att galoppera runt i kopplet. nu går lego 13 minuter i waterwalken och sjukgymnasten ökar tiden varje gång och efteråt får han massage och stretching. lego har lite svårt att koppla av under massagen för han fryser nog ganska mycket efter vattentrasken och duschen. idag fick jag även med mig ett hot/cold gele-pack som jag ska värma i micron och lägga på benen och ryggen där han har ont. hoppas det hjälper honom lite, även fast han går på rimadyl känns det som att han behöver mer smärtlindring! som vanligt efter rehab så brukar lego sova resten av dagen, långnäsan är väldigt gosig han också!

7 kommentarer:

Sara & Zombie sa...

Håll ut, du ska se att det blir bättre. Det är lätt att bli lite hemma blind eftersom du ser honom varje dag. Förhoppningsvis stabiliserar det sig snart så att du också kan se lite framsteg. Vi tänker på er iallafall.

Kram

Anonym sa...

inte lätt med fotolust i det här skitvädret som är hela tiden. grått och mörkt. :(
indianlek verkar ju rolig iaf, och bra motion för matte! ;)

Anonym sa...

Tänk om man kunde få vara ett litet mössludd och se dig i skogen med tok-Noah! Vilken syn! *hihi*
Hörs vi innan så; GOD JUL på er!

Anonym sa...

Vad skönt att trenden iallafall går lite åt rätt håll även om det går upp och ner.
Många julkramar till er från oss.

Anonym sa...

Hej! Ha ha ha, kan riktigt se dig tumla omkring där i skogen...
Hoppas Lego blir bra snart.
Jag och Sally vill önska er ETT GOTT NYTT ÅR!
Hälsningar Ulrika och Sally
Min blogg:
www.ulrikaskrypin.blogspot.com

Anonym sa...

Gott Nytt år!! Hoppas ni får ett bra nyår.. :)

evy sa...

Søte hunder du har.. Håper jo Lego kommer seg,søtingen....