tisdag 2 december 2008

tisdag

Jag har ingen aning om varför det blir understruken text, men det går nog att läsa ändå..

Känns som att det aldrig finns någonting roligt att berätta längre.. Lego var till rehabavdelningen igår där han fick gå och visa upp sina rörelser, bli stretchad, masserad och sedan gå i vattentrask (eller waterwalk som det så fint heter). Det var vääääldigt konstigt och väldigt uttröttande för Lego som sov som en stock efteråt. Först fick han gå in i det smala utrymmet, sedan fyllde sjukgymnasten på med vatten och Lego visste inte riktigt vilket ben han skulle stå på för att försöka undvika att få vatten överallt. Han lyfte upp ena frambenet riktigt högt men när han ansåg att det trots det kom vatten allt högre upp så ställde han ner tassen. Lego fick vatten så högt upp att det nästan täckte hela låret och efter det så satte sjukgymnasten på rullbandet. Han hade svårigheter med att gå på ett bra sätt först eftersom han tyckte att det var så obehagligt och konstigt men efter någon minut såg det lite bättre ut i alla fall. Han fick gå i 7-8 minuter och i framtiden så kommer man att variera vattenmängden och hastigheten på bandet, samtidigt som man ökar tiden som han får gå. Det ska vi göra nu 2 gånger i veckan ungefär samtidigt som vi fortsätter med massage hemma och 15 minuters koppelpromenader 4 gånger om dagen. Lite senare så kommer han förmodligen även få börja simma och ha vikter på benet, samt mer hemmaträning i form av olika övningar. Sedan får vi se ifall han kommer hålla fysiskt för lure coursing men vi ska ställa in oss på att han inte kommer göra det eftersom det har gått så pass lång tid efter skadan och han ändå inte är bra enligt sjukgymnasten.

Det tråkiga är också att vi måste hålla på och kämpa med de olika försäkringsbolagen, jag förstår inte varför vi ska behöva ta allt det administrativa också, samtidigt som vi behöver oroa oss för allt det ekonomiska också.

Noah då.. han är dålig i magen och redan nu är jag orolig för hur det kommer bli kring nyår, ifall han ens kommer överleva känns det som. I söndags när vi tände det första ljuset så tände Jonathan även några tomtebloss som han hade satt bredvid – Noah blev så fruktansvärt rädd att han sprang iväg och gömde sig och vågade inte komma in i köket igen. Han reagerar på alla ljud och panikflyr så fort han hör någonting som låter.

Som sagt, det känns inte som att jag har något roligt att berätta längre..



Smaskig sköldpadda!


Jag kanske kan svälja den helt och hållet om jag anstränger mig?

7 kommentarer:

Anonym sa...

hihi vad söt han är lego när han har en så stor sköldpadda i munnen.. jag kan iofs inte låta bli att avskräckas lite då jag faktiskt ägt en sköldpadda som hette assar! Honom vill man inte se i munnen på en hungrig whippet inte ;)

Vet inte vad jag ska säga ang Lego. Jag fortsätter förstås hålla tummar men jag förstår att det känns supertrist :( Förfärligt att det ska krångla med vem som ska betala oxå! Det behöver ni ju verkligen inte ovanpå allt annat!!

O nyår suger.. Dizzy gillar det INTE! Nu bor vi ganska bra så iår hoppas jag det ska vara hyffsat lugnt. Skall ni vara i stan när det smäller som värst? Annars får ni besöka smögen och darra under täcket med Dizzy och mig ;)

Anonym sa...

håller sköldpaddan fortfarande? alltid bra att veta! ;)

ja detta förbannade smällande. om det nu ska vara nödvändigt tycker jag det räcker just vid tolvslaget och inte i en månad innan och en månad efter. tack och lov är ju inte berit rädd, men vill ju inte heller att hon ska bli för att folk är så korkade. håller fortsatt tummarna för både lego och noah, såklart. :)

Anonym sa...

:( dystert.. men jag hoppas verkligen att det blir bra! jag gillar nyår :) men lider med djuren som är rädda! vi bor mitt ute i skogen så här har vi inga problem!

Anonym sa...

Fina fina Lego! Skulle verkligen vilja höra GLADA nyheter! Har ni provat valeriana eller bachs blomsterdroppar på Noah? kan det vara något som kan hjälpa honom? kerstin vet säkert mera om det, kanske kan fråga henne om det kan vara något?
Skickar iallafall massor med kramar!

Sara & Zombie sa...

Ja, dom där förbannade smällarna och raketerna...vi har redan haft tre tillfällen när det smällt ute och för mig är det nästan bara att vända hem med Ikaros. Det är hemskt att se dom så rädda. Men det är bara att dra ner gardinerna och sätta på hög musik och hoppas på det bästa för att få folk att sluta med det där verkar hopplöst...

Jag håller givetvis också tummana för Lega långnos!

Pia sa...

Kram på er Vi håller såklart tummarna att det löser sig till det bästa för er . Nyår e ett elände här smäller de redan för fullt emellanåt Acke tvärvägrar att gå ut så man får leta upp ödeplatser för hans rundor.

Anonym sa...

Åh, sköldpaddemord i bloggen! *Tim får inte vara medläsare idag...*
Fortsätter att hålla massor med tummar för Lego!