måndag 8 december 2008

rooooooooolig helg!

för en gångs skull kommer det ett 100% positivt inlägg! ;) jag ska försöka iaf! helgen har varit jättebra - i fredags så åkte jag till göteborg och julshoppade, hittade allt jag var ute efter och fick lite julstämning. det låg en massa gigantiska paket i vattnet som rinner genom göteborg, som jag inte vet vad det heter.. paddan går där iaf ;)

i lördags så köpte jag lite julklappar här i borås och sedan åkte jag och noah iväg för att träffa en ny hundkompis - valpen berit, hihi! tidigare har noah bara träffat vuxna berit och det har väl varit helt okej fast de har aldrig direkt lekt med varandra men nu var både noah och berit som galna - vet inte vilka som hade roligast, dom eller jag och emelie som tittade på? jättekul att träffas och sååå härligt att se berit så fullständigt glad och busig, hela tiden. de leker verkligen lika och noah var helt slut efteråt! jättefina bilder finns på www.prickig.se för den som är intresserad! :) noah tyckte att vattentemperaturen var lagom för ett litet bad så han passade på eftersom vi ändå var vi en sjö...

i söndags så var det stora julpysseldagen då vi (mest jonathan) bakade pepparkakor och lussebullar och så köpte vi julgran också! jag vet att många tycker det är vansinne att köpa julgran innan den 23:e men eftersom vi åker hem till östergötland så är det kul att köpa julgran tidigt så att man får njuta av julen här också.. dessutom älskar jag julen så ju tidigare desto bättre!


julgranen var av rasen norsk fjällgran i år och skulle tydligen dofta väldigt mycket gran och lite lime också?! jag är lite förkyld för tillfället så jag känner bara grandoften ;) lego tyckte att det var kul att ha en till norrman i huset!



lussebullar som ska jäsa lite och sen in i ugnen


noah tröttnade på att tigga så han somnade inne i köket. när lussebullarna sedan var klara så tog han en direkt ur handen på mig.. dammsugarnoah!

pepparkakor med glasyr!


ni ser väl att det är mumintrollet?



vi har hängt upp en tomteslinga i vårat fula valv till vardagsrummet, hihi!


ho, ho!



granen när den är klädd, med "fylletomten" på toppen, hihi!


lego då? han har mest slappat hela helgen och varit ute på sina 15-minuterspromenader 4 ggr om dagen. och fått massage 2 gånger om dagen, lyxigt.

idag har jag varit till rehab med lego och jag är så stolt och nöjd med båda hundarna idag - de är verkligen världens bästa! noah var hemma ensam medan jag var hos rehab och han var tyst hela tiden - han brukar annars bli lite ledsen och ynklig ifall lego får följa med och inte han. han morrade lite på posten, men det var allt. gosenoah, världens bästa noah! lego gick i vattentrask idag med och han gick lite lugnare nu så det gick bra.. men på massagen efteråt så tyckte han mest att vi kunde åka hem så då var han väldigt spänd, man han vänjer sig nog vid det med! när jag masserar honom hemma så brukar han somna för det mesta.

tyvärr får vi inte öka på promenaderna så det är bara 15 minuter som gäller i några veckor framöver och det var väl det enda negativa i det här inlägget så 99% positivt iaf! ;)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vadddå sluta tigga och gå och lägga sig? det kan man inte göra, tänk om något trillar ner! Hälsningar Nessie. Duktig lego är!

Sara & Zombie sa...

Till och med jag kommer i julstämmining när jag ser alla dina fina bilder! Vad duktig du är som har fixat all din julhandel, det är inte annat än att jag blir avis.

kram

Anonym sa...

hihi, ja bada tassarna gör ju berit fortfarande med, men simma sparas till sommaren iaf! ;) skönt med en bra helg! :) och kul att vi fick bidra. ;) vi funderar på att bidra mer med vårt sällskap...det ser allt väldigt mysigt ut hemma hos er. och gott! det är bara att säga till om ni vill ha sällskap! hihi!

Anonym sa...

Vilka fina muminpepparkakor!! med glasyr dessutom, mums :) Fint ni har julfixat! här är bara stjärnor och ljusstakar framme än

Anonym sa...

Möjligen inte Göta älv du tänker på? *fniss*
Vad härligt med ett positivt inlägg... men är det här någon slags hämd mot mig?? Mina lussekatter är slut ;)

Pia sa...

Vilken käck tomte slinga :D Fylletomten får du minsann ta en bättre bild på Jag blev ju nyfiken ju Jag känner mig allt lite stressad Jag har inte handlat en enda julklapp än....

Anonym sa...

Vilken rolig helg Jenny! Jag blir glad av att glad att läsa om allt mysigt ni gjort... det märks att ni gillar julen:-)

Anonym sa...

Så mysigt ni har gjort och vilka fina pepparkakor. Jag tycker det är roligare att ha julfint tidigt så man kommer i lite stämning, man tröttnar så fort efteråt och då är det ju bara att packa ner grejerna igen. Ju tidigare man får färdigt ju mer kan man njuta när aftonen närmar sig är mitt motto.

Anonym sa...

Härligt med julstämning - och tomteslingan tyckte jag om!
Döttrarna räknade våra pepparkaksformar igår och det blev 49 olika - MEN INGET MUMINTROLL! Vart hittar man såna???