lördag 25 oktober 2008

gympass!

jag har alltså köpt en gymboll för människor som finns att köpa på stadium, rusta och liknande. den vi har är 170 cm runt alltihopa så någon som är bättre på matte kan säkert räkna ut diametern, de finns ju att köpa i storlekar om typ 60-90 cm har jag för mig. den jag köpte är perfekt i storlek för noah men lite för lätt att använda för lego eftersom han är mindre. nu i början så har vi bollen mot väggen som extra stöd men noahs ben skakar ändå som spagetti.

eftersom jag hatar att ta bilder inomhus så kör jag efter principen hellre bilder än bra bilder!



undrar vad vi ska hitta på nu?


noah hänger lite på bollen och gymmar


noah sitter lite lugnare på bollen


man kan hoppa på bollen också!
det leder till att man trillar ner kan vi avslöja...


går det att sitta snyggare?


man kan även stå lite på bollen om man vill


den som inte tränas för tillfället får stå och pipa i en komposthage.
lego ser både ynklig och bestämd ut på en och samma gång!


lego får vänta lite till för noah vill träna upp sina muskler ännu mer, han har ju ingen pung att komma med så han måste ordna annat att visa upp för tikarna i kvarteret...


äntligen dags för lego!
som fuskar lite genom att använda väggen..


som sagt, han gymmar inte lika bra som noah men han har ju pung i och för sig!


lego är fokuserad


mer godis husse!



lego försöker träna så att han får acke-öron, jag tycker han lyckas ganska bra iaf!


10 kommentarer:

Cilla sa...

Vad dina hundar är duktiga!

Sara & Zombie sa...

Vad imponerad jag blir av Noah! Han är verkligen totalt orädd den killen. Jag misstänker att jag aldrig kommer få upp Ikaros på en sån boll men som du säger så kommer det nog passa perfekt för Ozzy :)

En sån måste jag köpa, tack för tipset :)

Pia sa...

Gud vad kul det ser ut Min son har en sån boll en gul he he tror prickarna ska få be snällt om att få låna den och testa

Anonym sa...

Kul! gärna bilduppdatering allt eftersom hundarna blir säkrare :)
Får man fråga hur mkt bollen kostade?

Anonym sa...

Wow! Vilken kul grej att låta vovvarna träna på bollen... Vad duktiga de är! Kram

Anonym sa...

berit skakar lite fint hon. :) eran boll var betydligt snyggare än våran...och kanske lite större? ska mäta vågan imorgon och se!

Anonym sa...

Weeeeeeee! Vad duktiga dom är! Inte lätt med en pung i vägen heller! fast skulle jag köpa en skulle jag nog använda den mest :D

Anonym sa...

Men gud va duktiga dina hundar är! Jag har med köpt en boll men har inte kommit igång än.. Hur länge har du kört? *imponerad* Btw, kan vi inte få se en film? :)

Anonym sa...

Imponerande - att du ens får upp dem på en skakig boll! Ska bli intressant att se fortsättningen av detta!

Elin sa...

Vad kul det såg ut!