fredag 24 oktober 2008

bedjande blick

noah tycker minsann att han förtjänar lite fredagsgodis!

vad har hänt sen senast då? det har regnat en hel del, noah är extremt ljudkänslig för tillfället men blev inte rädd när det åskade i veckan (tjoho!) och så har det regnat lite till. sedan har vi varit till veterinären så att de kunde dra bort legos dränage; det var fortfarande lite vätskigt men annars såg det bra ut så nästa vecka är det dags för stygnen att försvinna. vi har tagit en promenad med emelie och berit längst uppe på berget och jag är fortfarande imponerad över hur två skodor lyckades ta sig så högt upp. jag har gjort som alla andra och köpt en gymboll till hundarna att balansera på; under första träningspasset så hoppade noah upp på alla fyra och satt på bollen, lego kunde både sitta och snurra runt på bollen. noah och lego har kissat in lite nya boråsmarker. givetvis i regn det också. idag var vi på bilbesiktningen och fick domen "fordon underkänt" på grund av att högra vindrutetorkaren saknade en liten plastbit närmast rutan. elak dom men nu har vi bytt vindrutetorkare. sedan har jag pluggat och pluggat och pluggat lite till så det är kanske därför jag inte har så mycket roligt att skriva om? men vi lever och vi fredagsmyser och just nu är väl mitt största problem vilken färg noah ska ha på sitt vibri-halsband.. det är skönt att inte ha större bekymmer än så för tillfället!


7 kommentarer:

Sara & Zombie sa...

Jag känner igen den blicken, möter den väldigt ofta hemma hos mig också :D

Du får berätta mer om denna trendiga boll för det verkar inte ha nått oss här i Linköping!

Kram!

Cilla sa...

Jag gillar inte bilbesiktningar... ibland är dom så onödigt nitiska så man bara undrar vad som är poängen... men men...
en härligt bedjande blick varjefall... klart han vill ha fredagsgodis! Nu vill vi ha fredagssömn!

Anonym sa...

Vill också veta mer om bollen och gärna se bild på de + hundar :)
Trevlig helg!

Anonym sa...

ja det låter absolut som ett helt ok problem att ha! :) klart en skoda tar sig upp där...på låg växel. ;) kan dock avslöja att en vinter tvingade niklas mig att köra upp och precis när vi kommer till den sista delen av backen där så började bilen åka bakåt istället!! så fort jag fått den att stanna rusade jag ut och lät niklas backa ner den igen. rätt åt honom! fast han tyckte bara det var roligt. *suck* då vet vi, byta ruta och vindrutetorkare innan besikting då. ;) hoppas noah fick något gott med den mysiga blicken. :)

Pia sa...

Vilken fin bild Han e ju för söt Har du problem med att välja färg till en SVART prickig Tänk då på mig ;) Brun prickig är såå mycket värre att matcha Är den här bollen en sån stor Finns i olika färger beroende på hur lång man e Eller?? Jag vill oxå veta mer Foto tack ;) Ha en bra helg

Anonym sa...

Noah är väl snyggast i rött va :D
Har funderat på att köpa en boll jag med men får ju aldrig ändan ut vagnen.....

Anonym sa...

Min bloggkollsida fungerar - weey!
Nu kanske jag kan vara i tid med några kommentarer ibland och inte en vecka sen... :)