lördag 18 oktober 2008

deppigt


just nu känns allt trist.. nu när lego äntligen har fått börja springa efter sin skada han fick i juli så råkar han få ett rejält sår på ryggen när han lekte med noah idag. stort som en enkrona minst och hela huden är bortsliten. som tur är gick det inte djupare än så i alla fall så blå stjärnans djursjukhus trodde inte att det behövde sys. men det blir ständig koll så att han inte kliar sig där eller noah slickar på såret. och tvätta sår ett antal gånger om dagen vilket lego hatar. får se hur många veckor det tar innan det här läker då... undrar om det går att köpa tjockare hud till en whippet någonstans?

annars då? jag har världens tandvärk, det regnar ute, noah kommer nog behöva genomgå en allergiutredning eftersom han är så dålig i pälsen, noah är så stressad så jag inte vet hur vi ska överleva vardagslivet snart och idag har noah blivit livrädd för några smällare. jag ser inte direkt fram emot veckorna kring nyår. just nu ser jag faktiskt inte fram emot någonting direkt.

tjoho.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kramar! hoppas allt löser sig så fort och bra som möjligt!

Anonym sa...

NÄÄÄ! nu blir jag snart sur över all otur som förföljer dig och dina hundar! det är inte rättvist!

Anonym sa...

:( kram iaf! ta något mot tandvärken så kanske iaf den känns lite bättre?

Sara & Zombie sa...

Om det är någon tröst så har vi det lika illa med smällare. 2,5 månader då han inte vågar gå ut när det är mörkt och 3 av dom vågar han inte gå ut alls. Jag tycker verkligen man borde avskaffa racketer och smällare det är bara onödigt.

Hoppas Legos sår läker fort så dom kan börja busa igen. Det behöver dom nog båda två.

Dessutom håller jag med din kompis Jennie det är verkligen helt sinnesjukt hur otursförföljd du är vad gäller hundarna. Du får aldrig en lugn stund :(

Kram

Pia sa...

Nämen inte mer Hoppas han läker snabbt och att din tandvärk försvinner Kram

Cilla sa...

Glöm inte att andas vännen! Du ska se att allt löser sig jättebra, både med tänder och sår! *kram*