måndag 1 september 2008

galna salukis

i somras var vi på lure coursing EM utanför söderköping. tanken var att både noah och lego skulle följa med - lego skulle även få träffa sin whippetsyster men eftersom lego blev biten av en hund så kunde han inte följa med. lego med tillhörande stygn, dränage och tratt fick istället vara ute på min mammas land. det blev inga bilder alls på galna whippon som springer efter luren - då var vi alldeles för upptagna med att lista ut vilken whippet som var vem och heja på legos syster som var med och tävlade. istället får ni se galna och fina salukis! kanske skulle utöka flocken med en sådan också.. ;)


EM var under de 2 varmaste dagarna den här sommaren - då är det viktigt att dricka!


min! min! bara min! älskade plasttrasa!


undrar om jag ligger efter...?


noah gömmar sig i buskarna


den hade jag faktiskt kunnat sno... ingen hade märkt om den försvann..


noah tyckte nog att det blev lite tråkigt efter ett antal timmar..









3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skönhetsupplevelse det är att se vinthundar springa! Har bara hunnit med en LC träning med Poppy men man ser hur dom njuter! Jag hoppas verkligen Lego blir helt återställd snarast så han får vara med och springa!

Anonym sa...

åh, där hade lego gillat att vara med. fast säkert blivit utslängd. hihi! jättefina bilder, med mycket fart. men är det bara jag som undrar lite över intelligensen på hundarna? springa som en galning efter en påse? ;) nej då förstår jag prickarna bättre isf, hellre mat än påse. ;)

Anonym sa...

Härliga bilder! Kul som tusan att det är liv i bloggen igen Jenny:-) Kram kram