måndag 14 januari 2008

Olvon 1988-2008

Ja, jag vet att ni säkert bara vill se bilder på Noah men då får ni vänta tills nästa inlägg kommer upp ;) Idag var det dags för våran Skrutt-i-bang-bang-bil Olvon att donera sina delar till bättre behövande och fara till bil-himlen. Bilen har inte fungerat sedan oktober och först hade vi väl tänkt att reparera den men tiden gick och ja.. bilen har mängder med elfel och känns inte särskilt säker att köra - den har haft sina glansdagar och gett alla i familjen roliga minnen (först var det min storebrors bil, sedan min) men nu var det dags att säga hejdå! Den senaste veckan har vi fått parkeringsböter på bilen och anmärkning på att det inte är någon luft i däcken så jag antar att folk har börjat inse att den är lite övergiven. Bilen läcker även in vatten vilket gjorde att det var 2 cm högt med vatten i hela bilen och ja, det var fullt med mögel i hela bilden också! Det var inte någonting att sälja därmed så, 20 år blev Skrutti-bang-bang sammanlagt.


Eftersom bromsarna hade rostat ihop och Jonathan inte ville sitta i en mögelbil när den skulle bogseras så valde vi till sist att låta bärgaren komma och hämta bilen - tack ändå Lena för att du kunde hjälpa oss med skruttbilen! :)


Uppskjutsad på flaket och dags att åka iväg!


Här valde vi att skrota Olvon - vi fick 500:- för den..
Bah, de vet inte vad Olvons riktiga värde är..


Visst ser det hemtrevligt ut? Jag tror att Olvon kommer att trivas alldeles utmärkt därinne! ;)



Hejdå bärgaren! Hoppas att vi inte kommer behöva din hjälp mer!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, stackare. Det sista man vill ha en är bil man måste reparera. Hoppas ni hittar en ny bil snart. Lider med er. Tur att ni bor i stad där det finns bussar. Kram på er. Alice skickar pussar till Noah

Anonym sa...

Usch för gamla bilar förresten bilarna behöver inte vara gamla för att vara kass. I morse startade inte min bil, hm vad arg jag blev.

Anonym sa...

Tack för att vi får vara med och se bilder på Olvons begravning! Vi har ju alla följt era turer kring denna fina bil:-) Ni kommer snart att hitta en ny "pärla" som kan föra er till tex oss för bus!!! Kram

Anonym sa...

säger Lotta i Skene!

Anonym sa...

Vila i Frid Olvon

Anonym sa...

testing testing;-)

Lena sa...

Kunglig begravning ser jag. Jag har offrat en pinne i viskan i dag för Olvon så jag är rätt säker på att han har det bra!! ;)