måndag 14 januari 2008

Delrapport 2; Noah & Judith


Bus-Judith åkte hem i söndags eftermiddag och då är våran tid som "tvåhundsägare" slut för denna gången. Judith är så snäll, glad och pussig av sig att det inte är några problem att passa henne. Noah tycker nog också att det är jätteskojigt att ha bästa kompisen på besök även om han lite svartsjukt vill knuffa undan Judith någon gång då och då när hon gosar med HANS matte och husse! ;)


Att passa en annan hund och ha 2 hundar får en ändå att fundera på hur det skulle vara att vara 2-hundsägare på riktigt, någonting som vi gärna vill bli även fast det för tillfället känns svårt att hitta tid och rätt tillfälle för att få det att fungera - men vi har inte bråttom och passar på att se alla fördelar med att "bara" ha en hund. Man behöver inte ha ögon i nacken när hund 1 kikar åt ett håll och hund 2 springer åt ett annat håll exempelvis. När Judith var lös så hade vi henne i långlina; mest för våran skull så att vi inte behövde vrida nacken ur led. Judith kom så snällt på nästan varenda inkallning trots att vi bara hade Noahs torra foderkulor att bjuda på och pussar i överflöd, någonting som Judith gillade mest tror jag!


En sak är i alla fall säker - det blir väldigt mycket roligare med 2 hundar! Man såg verkligen hur roligt Noah och Judith hade tillsammans, både när de sprang som idioter på fotbollsplanen eller när de busade inomhus med Noahs leksaker eller när de i princip låg på varandra i soffan och myste tillsammans med oss! En nackdel är väl att kameran har svårt att hänga med när det är 2 galna prickar som springer i det mörka Borås-vädret ;)

Judiths nos är nog den sötaste dalmatinernosen jag vet (förutom Noahs då.. partisk som jag är!) eftersom den är så härligt rosa där framme. Hon är en riktig gos-nos och jag önskar verkligen att Noah kunde flina som hon - dygnet runt nästan! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, jag glömde skriva. Såg hennes nos som såg ut som ett hjärta faktiskt.

Anonym sa...

Jag blir riktigt tårögd när jag läser allt fint ni skriver om min tös:-) Det är klart att hon pussas och skrattar mycket när hon är hos er... för hon tycker så mycket om Noah och er! Superfina bilder såklart:-D